4 silne trendy, których nie możesz przegapić prowadząc firmę

 

Współczesna technologia daje nam, nieosiągalne wcześniej, możliwości dotarcia z informacją o produkcie lub usłudze, do potencjalnego klienta. Nawet małe przedsiębiorstwa, z ograniczonym budżetem, są w stanie osiągnąć więcej w komunikacji niż kiedykolwiek w historii.

Poniżej znajdziesz kilka aktualnych trendów, które każdy przedsiębiorca powinien mieć na uwadze.

 

  • Pokaż swoją firmę w sieci

Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 97% osób szuka w Internecie informacji o produktach lub usługach, które zamierzają nabyć? Opinie, referencje, informacje ze strony internetowej oraz inne dane dostępne publicznie, odgrywają zasadniczą rolę w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.

Poza ogólną widocznością biznesu w Internecie, należy wziąć pod uwagę, że już ponad połowa użytkowników sieci, używa mobilnych urządzeń do serfowania. Dlatego tak ważne jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.  

Zbudowanie niewielkiej strony www nie jest dziś trudnym zajęciem. Niektóre firmy hostingowi oferują pakiety z szablonami stron, gdzie w miejsce przykładowych danych i zdjęć, wgrywasz swoje. Większą niezależność daje zbudowanie strony w oparciu o CMS (system zarządzania treścią), który umożliwia rozbudowę i aktualizację treści niemal bez ograniczeń. Godne polecenia są tu całkiem bezpłatne systemy Joomla lub WordPress.

Jeżeli natomiast nie chcesz próbować własnych sił w zbudowania witryny swojej firmy, zleć to zadanie specjalistom, W Internecie znajdziesz mnóstwo ogłoszeń zrobienia strony, za naprawdę nie wielkie pieniądze.

 

  • E-commerce

Suma pieniędzy, które wydajemy w sieci, rośnie z roku na rok w tempie kilku punktów procentowych. Porównujemy produkty, wczytujemy się w szczegóły, szukamy atrakcyjnej ceny. W podjęciu decyzji o zakupach przez Internet istotne znaczenie ma koszt dostawy. Aż 58% konsumentów twierdzi, że chętnie dodaje produkty do koszyka, gdy może liczyć na darmową dostawę.

Wspomniane wcześniej platformy CMS, dają również możliwość przygotowania własnego sklepu internetowego. Poszerzenie witryny o sklep wiąże się z zainstalowaniem rozszerzenia. Mamy tu możliwości bezpłatnych rozwiązań, ale możemy zainwestować w komercyjne. Wszystko zależy od tego, jakich funkcjonalności potrzebujemy. W płatnych rozszerzeniach, często strona wizualna jest bardziej nowoczesna i przyjazna konsumentowi.

Istotne jest zapewnienie możliwości bezpiecznych płatności przez Internet oraz podanie kilku możliwości. Nie każdy bowiem chce płacić za pomocą karty kredytowej, a przelewy bankowe wydłużają czas zakupów. Umożliwienie zapłaty przez Paypal, Payu czy Dotpay znacznie przyspiesza wpływ środków na konto, a klient czuje, że jego pieniądze są bezpieczne.

Strona z płatnością powinna być oparta o protokół transmisji danych SSL/ TLS, który zapewnia poufność i integralność transmisji danych. W momencie przejścia na szyfrowaną stronę w pasku adresu pojawia się symbol kłódki. Usługę taką powinien zapewnić dostawca hostingu, zapytaj go o to. Ochroń użytkowników twojej strony www, a zdobędziesz jeszcze większe ich zaufanie.

 

  •  Obserwuj odwiedzających

Zainstaluj oprogramowanie zbierające dane z twojej witryny, analizuj zachowanie użytkowników i dokonaj zmian jeśli to konieczne.

Do wyboru masz rozwiązania płatne i bezpłatne. Z tych drugich najpopularniejsze to Google Analytics. Zarejestruj konto, pobierz kod śledzenia i wstaw go na stronę. Narzędzie to dostarcza szerokiej gamy informacji o użytkownikach, ich zachowaniu, pokazuje gdzie spędzają najwięcej czasu, z której strony opuścili serwis, jak długo przebywali na stronie.

Wykorzystaj te dane mądrze, aby usprawnić swój biznes i nie zepsuć tego co dobrze funkcjonuje.

 

  •  Pokolenie Milenijne

To ludzie urodzeni w latach 1980 do 2000. W Polsce Milenialsi to prawie 11 milionów potencjalnych konsumentów, którzy już tworzą rynek lub w niedługim czasie się na nim pojawią.

Milenialsi to najbardziej wpływowa i najbardziej wymagająca grupa konsumentów, z którą rynek ma obecnie do czynienia.

Ponad  60 % osób z pokolenia Milenijnego korzysta ze smartfona. Internet jest przez nich wykorzystywany w zupełnie inny sposób, niż przez przedstawicieli pokolenia X (urodzeni 1960 do 1979). Dla Milenialsów sieć to przede wszystkim społeczność. Traktują ją jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji.

Z badania wynika, że aż 94 % polskich Milenialsów dzieli się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi informacjami o markach i produktach. Dostęp do wielu informacji z różnych źródeł oraz udział w społecznościach daje mu wielką władzę.

Kreatywnością, otwartością i transparentnością można przykuć uwagę i zaangażowanie Milenialsów, ale na ich lojalność nie ma co liczyć, zwłaszcza tych starszych, w wieku 25-34 lata.

Komunikacja do osób pokolenia Milenijnego musi spełniać warunki: być mobilna, społecznościowa, wizualna i prowadzona w czasie rzeczywistym. Wyróżniamy też cztery kluczowe obszary tematyczne, które są dla polskich Milenialsów atrakcyjne: przyjaźń, miasto, sport i muzyka.

Pokolenie Milenium to wyzwanie na kolejne lata.